رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید در برخی نقاط کشور تا پایان هفته خبر داد. این وضعیت جوی می‌تواند به مشکلاتی برای ساکنان مناطق متاثر منجر شود.

رگبار و رعد و برق تا پایان هفته؛ هشدار برای برخی استان‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که از امروز تا سه‌شنبه (۲۲ تا ۲۴ مهر) شاهد وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط کشور خواهیم بود. این شرایط جوی عمدتاً در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

ضیاییان توضیح داد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ مهر) این پدیده‌های جوی در شمال غرب کشور شدت بیشتری خواهند داشت و در برخی نقاط احتمال گرد و خاک نیز وجود دارد. به ویژه ساکنان این مناطق باید آمادگی لازم را داشته باشند و از تردد در مناطق خطرناک خودداری کنند.

این مقام مسؤول همچنین از وضعیت دریا خبر داد و گفت که دریا خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود. در مورد وضعیت جوی تهران، وی پیش‌بینی کرد که آسمان فردا (۲۳ مهر) صاف تا کمی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد با دماهای حداقل ۱۷ و حداکثر ۳۰ درجه سانتی‌گراد انتظار می‌رود. روز پس از آن (۲۴ مهر) نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دما بین ۱۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد نوسان خواهد داشت.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد که شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های جوی و احتمال بروز مشکلات ناشی از رگبار و رعد و برق، از شهروندان درخواست می‌شود تا احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرند و از تردد در مناطق در معرض خطر خودداری کنند. همچنین، رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع رعد و برق و عدم استفاده از وسایل برقی در این شرایط به شدت توصیه می‌شود.

این تغییرات جوی می‌تواند بر زندگی روزمره و فعالیت‌های اقتصادی تاثیرگذار باشد، بنابراین شهروندان باید با دقت وضعیت جوی را پیگیری کنند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha